donderdag 11 november 2021

Eindelijk weer investeren!

D66  Vlaardingen deed u drie beloftes bij de verkiezingen en die gaan we ook allemaal nakomen met deze begroting! We hebben de afgelopen jaren stevig ingegrepen en daarom kan er eindelijk weer worden geïnvesteerd in onze mooie stad.

Milieu
D66  Vlaardingen maakt zich ook deze begroting weer hard voor een gezonde en duurzame leefomgeving. Zo zal er geïnvesteerd worden in het energieneutraal maken van onze gemeentelijk panden, waarmee we onze inwoners het goede voorbeeld geven. We stellen ook leningen beschikbaar voor particuliere woningbezitters en VvE’s om de energietransitie betaalbaar te houden voor alle Vlaardingers. Ook hebben we het Actieplan Schone Lucht aangenomen, waarbij we ook geld voor de uitvoering beschikbaar zullen stellen.

Onderwijs
Daarnaast heeft  D66  Vlaardingen er afgelopen periode voor gezorgd dat we de komende tien jaar meer dan 60 miljoen euro investeren in nieuwbouw en renovatie van onze schoolgebouwen. Hierdoor wordt o.a. de luchtkwaliteit verbeterd. In tijden van Corona is dat geen overbodige luxe, voor zowel leerlingen als leraren.

Wonen
De derde belofte van  D66  Vlaardingen was dat we zouden investeren in woningbouw. We zagen de huizencrisis aankomen en hebben de afgelopen jaren hard gewerkt om vele woningbouwprojecten mogelijk te maken. Denk bijvoorbeeld aan het voormalig Unilieverterrein (District U), Park Vijfsluizen en het Museumkwartier. Samen al goed voor meer dan 1000 Vlaardingse woningen! We gaan ook stevig investeren in het opknappen van de buitenruimte. De kwaliteit van het groen en de verhardingen moet stevig omhoog en die verbetering zal u al binnen enkele maanden zien!