zaterdag 1 februari 2014

Terugblik op een bewogen week (1)

Peter Caljé screenshot tijdens opname campagnefilm 2014

Naast onze nieuwe rubriek maak kennis met waarin alle kandidaten zich één voor één voorstellen, lees je nu de rubriek ‘terugblik op een bewogen week’. Elk weekend zullen we hier terugkijken op de politiek en evenementen en kijken we vooruit. Vandaag, in deel 1, staat lijsttrekker Peter Caljé centraal: hij was deze week twee keer op de radio en stelt hij zichzelf nog maar eens voor aan het grote publiek.

Het begon met vragen, of misschien zelfs een verkapt compliment, bij Omroep Vlaardingen in de politieke estafette. Peter, zo beweerde Jos van Breukelen, praat andere politici niet na en geeft daarmee altijd een origineel geluid. Ook lichtte Peter het nieuwe verkiezingsprogramma nog even kort toe. Ook was Peter te gast bij het programma Radiomagazine, waar een aantal pittige vragen over de toekomst van D66 Vlaardingen en het verkiezingsprogramma werden gesteld. Peter blikte ook terug op vier jaar werk in de gemeenteraad en de samenwerking met de coalitie. Ten slotte startte D66 Vlaardingen deze week een nieuwe rubriek: ‘Maak kennis met’. In deze eerste week vertelt onze lijsttrekker, Peter Caljé, nog even wie hij precies is en wat hij wil bereiken in Vlaardingen. Kijk het fragment snel terug!

Niet alleen Peter was deze week in het nieuws, ook D66 wethouder van Economische Zaken Ruud de Vries werd deze week ondervraagd. De gemeente Vlaardingen blijkt als eerste gemeente in Nederland het verplichte beveiligingsasssessment DigiD afgerond te hebben. Voor de Informatie Beveiligingsdienst reden voor een interview.

Maar wat staat de komende week op de agenda? Kandidaat raadslid Koen Kegel zal woensdag aanstaande het gesprek aangaan met zwevende kiezers bij Talk of the Town in de Kroepoekfabriek! Ook zal een grote delegatie van D66 gezamenlijk naar het landelijk congres gaan dat in het weekend van 7 tot 9 februari in Amsterdam georganiseerd zal worden.

Wil je reageren op dit artikel? Ga dan naar onze Facebook-pagina. Vergeet niet je te abonneren op ons YouTube kanaal en volg ons via Twitter!